Tenint un antiinflamatori (nsaid)? Comproveu els nivells de liti | CAT.Superenlightme.com

Tenint un antiinflamatori (nsaid)? Comproveu els nivells de liti

Tenint un antiinflamatori (nsaid)? Comproveu els nivells de liti

La meva dona és veure un psiquiatre que li va receptar liti per al seu trastorn bipolar. Recentment, va visitar un altre metge, qui li va receptar meloxicam (meloxicam), un fàrmac antiinflamatori no esteroïdal (AINE) per al dolor i la inflor al genoll. Un parell de setmanes més tard, vam passar la tarda a la sala d'urgències, on la meva dona va ser tractada per la toxicitat del liti i va tenir el seu nivell en la sang de liti marcada.

(Em vaig adonar que sona cap enrere;.. S'ha de comprovar el nivell de sang abans del tractament per a la toxicitat Però a la meva ciutat, envien la mostra de sang fora de la ciutat i esperar diverses hores o fins i tot un dia sencer per obtenir els resultats En aquest cas, el nivell de sang va tornar a 1,0, que és de gamma mitjana, però això va ser després que la meva dona havia deixat de prendre el meloxicam per un dia i es beu al voltant d'un galó de Gatorade.)

La moralitat d'aquesta història és que si vostè està prenent liti i un dels seus metges prescriu un AINE, cal tenir els seus nivells de liti comprova cada 4 - 5 dies per determinar si el AINE està augmentant el nivell de liti en el seu sistema. Si el seu nivell de liti és massa alta, el metge pot demanar que deixi de prendre el AINE o disminuir la quantitat de liti que pren.

L'altra moralitat d'aquesta història és que torni a comprovar amb la persona que prescriu el liti abans de prendre qualsevol medicament nou - prescrit o sense recepta mèdica. Liti interactua amb molts medicaments; el seu psiquiatre és més capaç d'advertir sobre combinacions potencialment problemàtics.

La meva dona i jo hauria d'haver sabut millor. Després de tot, a la pàgina 102 del trastorn bipolar per als maniquís, segona edició, el Dr. Fink adverteix:

"Medicaments no esteroides anti-inflamatoris (com l'ibuprofèn) poden augmentar els nivells de liti, també, per tal de comprovar amb el seu metge abans de prendre qualsevol d'aquests medicaments juntament amb liti."

Però sembla que assumeixi sempre que quan un metge recepta un medicament, ell o ella dóna compte de les interaccions potencials.

Que els AINE poden elevar els nivells de liti en el torrent sanguini no és notícia. En un estudi publicat al Journal of Psychopharmacology el 1990, titulat "La importància clínica de les interaccions de liti-antiinflamatori no esteroïdal," Carl T. Hayden del Centre Mèdic de l'Administració de Veterans a Phoenix, Arizona va arribar a la conclusió:

"No hi ha evidència concloent que els medicaments antiinflamatoris no esteroides poden augmentar els nivells sèrics de liti, disminuir aclariment de liti renal, i possiblement induir toxicitat de liti".

Estic publicar això com un recordatori amb l'esperança que ajuda als nostres lectors a evitar el mateix error.

Over-the-Counter AINE

Tingueu en compte que diversos AINE estan disponibles over-the-counter (sense recepta mèdica) - l'aspirina, l'ibuprofèn i el naproxèn. Els tres d'aquests es troben sota una varietat de marques de nom i també es poden trobar en moltes medicines combinades com a remeis per al refredat i pastilles per dormir. Sempre llegiu les etiquetes abans de prendre qualsevol medicament de venda lliure, i si es pren liti, assegureu-vos de consultar amb el seu psiquiatre abans d'usar qualsevol d'aquests.

Notícies relacionades


Post Trastorns de la personalitat

Com els records emocionals es converteixen en reflexos emocionals

Post Trastorns de la personalitat

Es compara amb els altres?

Post Trastorns de la personalitat

Bé per res: trobar autoacceptació

Post Trastorns de la personalitat

Habitar en el passat: com les emocions formen la teva memòria

Post Trastorns de la personalitat

Grup de suport de Nami a Crawfordsville, Indiana

Post Trastorns de la personalitat

Evitar lamor i la connexió? 4 trets dels que fan

Post Trastorns de la personalitat

Estàs en una relació agressiva passiva? Actituds, excuses i habilitats de suport

Post Trastorns de la personalitat

Les filles estimades i el problema de la pertinença

Post Trastorns de la personalitat

Treballa en tu mateix: expressant les teves emocions

Post Trastorns de la personalitat

Els narcisistes senfronten amb el seu narcisisme: kablooey!

Post Trastorns de la personalitat

Identificació de les lliçons emocionals

Post Trastorns de la personalitat

Trastorn de personalitat fronterera: persones tòxiques